Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dvanaest vrlo prostih teza o Kosovu

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 26 jul 2010 10:45
@@
Svaka čast !
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 26 jul 2010 12:07
Savka
Potpisujem.
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 26 jul 2010 12:07
Savka
Potpisujem.
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 26 jul 2010 13:40
Miloje
Bravo za izbor esencijalnih istina na jednom mestu !!!
Postoji li mogućnost da se ovaj tekst nekako pošalje Borisu Tadiću i Vuku Jeremiću, da vide pravo lice stvarnosti i pravo lice istine o Srbiji, Srbima i „Kosovu“, ali i pravo lice istine o njihovim prijateljima kojima služe žrtvujući Srbe i Srbiju.
Da vide, posle povratka iz sveta raznih Bajdena,( Soroša, Klintona, Solane, Holbruka,...) postoji svet morala i hrabrosti, i da će takav svet uvek postojati.
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 26 jul 2010 13:57
Lajavi
Svaka kao u Njegoša! Ovaj tekst treba da objavi "Politika" ili "Novosti"!
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 26 jul 2010 14:36
Tomislav
Gospodine Cvijanoviću,
Upravo ste napisali Manifest srpskog naroda. Svaka Vam čast.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 26 jul 2010 15:43
hiperborejac
Lepo je što prenosite tekstove Ž.Cvijanovića.
Čini se da je po "pravcu delovanja" najsličniji vama...doduše radikalniji , bliži ovim malađima , na kojima svet ostaje :-)

Eh... da je još i "Novi standard " na ćirilici ... bilo i mnogo uverljivije
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 26 jul 2010 16:44
Svetislav Kostić
Tako zbori i piše moj stari ratni drug, Željko Cvijanović, naše gore list!
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 26 jul 2010 17:08
Uskokovic Sasa
Svaka cast!
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 26 jul 2010 17:15
Dejan
Otuda je Kosovo Ideja, a ne teritorija. Otuda, Kosovo nije cilj, ono je sama Borba. Ako se danas borimo za Kosovo, možda ga za 10 godina još nećemo imati, ali ćemo imati elitu koja će znati da razlikuje nacionalnu politiku od nacionalne prevare; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga za 20 godina nećemo imati, ali ćemo imati bolju privredu, bolje škole i generaciju obrazovanih klinaca; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga ni za 30 godina nećemo imati, ali ćemo imati intelektualce i političare vrednije od 20 srebrnjaka; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga nikada nećemo imati, ali ćemo imati Srbiju sagrađenu na toj ideji, i tako ćemo iz Ideje Kosova dobiti više nego ovi što nam ga otimaju iz njegove zemlje. Samo mi smo odgovorni za naše Ideje, i samo zato naši neprijatelji više para troše boreći se protiv naših ideja nego protiv naših teritorija.


Bravo, bravo na svim tačkama, ali ova pokazuje suštinu borbe.
Preporuke:
0
0
11 utorak, 27 jul 2010 13:44
Cernisevski
- Izuzetan tekst kakav davno, davno nisam procitao; materija, kao manifest oko koga se gradi nacionalno jedinstvo...kod naroda kod kojih to jos uvek ima smisla.

Svaka cast majstore !
Preporuke:
0
0
12 utorak, 27 jul 2010 14:54
Za "Hiperborejca" i Ž. Cvijanovića
Jeste sve ovo lepo rečeno i napisano. Ali možda ne bi bilo loše da nađete i pročitate i šta je sve g. Cvijanović, skoro isto ovako lepo i uverljivo, pisao i govorio pre par godina kada su išli pregovori o KiM i kada je trebalo rušiti vladu i politiku g. Koštunice. A pogotovo kada je trebalo po svaku cenu sprečiti koaliciju DSS i SRS. Ovde se očigledno računa sa kratkom pameću i slabim pamćenjem nacionalnih snaga kojima se uvek može prodati rog za sveću. A pitanje je, bogme, ko su i odakle iskočiše te "mlade snage na kojima svet ostaje". No, gospodin Cvijanović, ni po godinama, ni po partnerima i biografiji, svakako nije ta "mlada patritska snaga". E, naivni Srbi.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 05 avgust 2010 13:45
Dete Noći
Jeste sve ovo lepo rečeno i napisano. Ali možda ne bi bilo loše da nađete i pročitate i šta je sve g. Cvijanović, skoro isto ovako lepo i uverljivo, pisao i govorio pre par godina kada su išli pregovori o KiM i kada je trebalo rušiti vladu i politiku g. Koštunice.

ili šta je pisao za sarajevske DANE!Čime se bavio i šta je pisao za vreme antiSrbskih ratova, svi znate.
Kuda ovo vodi? Bojim se i da ovde neko ne sprema Putina II.?
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 05 avgust 2010 14:25
m. -ić
Šta se na ovo može dodati nego gromoglasno: amin! Toliko je dobro i tačno napisano da se može krupno štampati, uramiti, ustakliti, i držati na zidu, da se slučajno ne propusti dan a da se ne pročita.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 05 avgust 2010 15:01
Aristotel
takođe, užasno je sumnjiva teza da je Kosovo bezvredni komad zemlje.
I - nemojmo potcenjivati činjenicu da to isti, stari, otvoreni neprijatelji ponavljaju sa vrlo sumljivim žarom... kad već doslovce shvatamo i čitamo.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 05 avgust 2010 15:24
Pavle Stojanovic
Dopala mi se u tekstu veoma autorova ideja da je nas stav prema Kosovu ideja koja ima veliki znacaj za sustinu nase drzavnosti. Naime, iako Kosovo danas nema nikakvu materijalnu vrednost za gradjane ostatka Srbije (cak i naprotiv, jer se na njega trose znacajna sredstva), Kosovo ima vrednost u onom smilsu u kome clanovi jedne zajednice kao sto je drzava Srbija osecaju odredjeni ponos i zadovoljstvo sto pripadaju toj zajednici. Drugim recima, ukoliko je u vasem umu zajednica kojoj pripadate porazena, ponizena i ostecena, vas osecaj ponosa i zadovoljstva sto pripadate toj zajednici takodje moze biti ozbiljno uzdrman. Posledice ovakvog stanja "duha" jedne nacije mogu biti razlicite, ali retko dobre po bilo koga, sto je, uostalom, pokazala istorija.

Druga je stvar koju, medjutim, nikako ne razumem. U ovom tekstu kao i u nizu drugih koje cesto citam na sajtu NSPM-a, autor precesto sa velikom gorcinom karakterise administraciju u Srbiji kao "marionetsku", kao vlast koje je dozvolila "kolonizaciju" i "okupaciju" zemlje, itd. Pitam se da li autor zaista veruje da ljudi koji donose strateske odluke vole da budu sluge odredjenih velikih sila, u ovom slucaju S.A.D.-a? Ili da oni imaju neki licni interes (npr. materijalni) da dozvole "okupaciju" Srbije? Ako autor zaista misli ovo, onda bi mozda bili dobro da promisli dublje kakva je uloga emocija u politickoj analizi. Naime, strateske, geopoliticke odluke i potezi drzava su najcesce odredjene objektivnim geopolitickim okolnostima. U slucaju zemlje poput Srbije, te okolnosti su uglavnom kroz istoriju iziskivale mukotrpno balansiranje izmedju poptpune, bukvalne i ogoljene dominacije od strane spoljnje sile (npr. turska okupacija) ili iskoriscavanja povoljnih globalnih geopolitickih odnosa u sopstvenu korsit (npr. u doba SFRJ). Ni jedan iole psihicki zdrav politicar ne prizeljkuje i ne raduje se tome da mu neka spoljna sila diktira odluke. Zato treba razmisliti racionalno pre no sto upotrebite rec "marionetska" vlast.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 05 avgust 2010 15:32
Petrushin
Gospodine Cvijanovicu,

Ne palimo se mi bez potrebe, jos manje se palimo na ovo vase "Kosovo", koje se kod Srba zove JOS UVIJEK KOSMET.

Nasa politika nije "nacionalna" vec narodna i drzavna, samim tim Kosovska tragedija nije "nacionalno", vec prvenstveno srpsko-narodno, pravoslavno i drzavno pitanje.

"Kosovo" ili "Kosovaa" je zapadni spektakl ili pozorisna predstava u kojoj Vi ucestvujete - kao da je stvarnost, uporedjujuci ga sa "bezvrednim komadom zemlje", dok je Kosmet srpska tragedija, koja ne traje tih vasih "prezivelih dvadeset godina", nego preko 600 godina.

Kosmet jeste "prosta politicka i zivotna logika i nju ne vide" samo oni koji su zaboravili ko su i od koga su i koliko je srpskih grobova na tom Kosmetu. Upravo taj "strah i dupe" vam onemogucavaju da sagledate sta je Kosmet za Srbe i srpstvo.

U pravu ste kada kazete da "vecina nas i ne sluti sta sve branimo" braneci Kosmet, jer da smo (bili) svesni, niko nam ga nikada ne bi mogao ni da oduzme!

Dalje, Srbija nije "nacionalna" drzava, vec "drzava srpskog NARODA" (vidi clan 1. Ustava Srbije).

Otuda "nacionalno" moze da bude samo "srbijansko", a ne srpsko, ali to vama jos uvijek nije jasno! Jos manje ko su Srbi, a ko "nacionalni" u Srbiji: Srbijanci.

"Kultura" se ne daje vec prima/uzima tj. mora da je taj primaoc UZGAJA (kultivise), da biste mogli da kazete da ste je nekom "dali". Kultura je proces koji se stalno mijenja i nadogradjuje, tako da bez ucestvovanja u njenoj nadgradnji nema ni "davanja kulture".

"Odbrana" se isto tako ne "daje", vec prepusta ili napusta - mitom, milom ili silom.

"Politiku" isto tako nismo mogli da im "damo", jer je to proces/diskurs koji stalno tece i mijenja se, jer ga stvaraju ljudi a ne stvari.

"Medije" im isto tako nismo dali vec su ih oni nama utrapili i nametnuli njihovu interpretaciju/vidjenje nase stvarnosti, koja je sada svacija i nicija, ali (ni)malo nasa...

Nazvati Kosmet "idejom" je isto kao da ste sebe nazvali IDEJOM?
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 05 avgust 2010 15:38
Petrushin
Kakva je to "bolja privreda" bez Kosmeta?

Kako privreda moze da bude bolja bez dijela koji je bogat i plodan svim i svacim? Dajte onda da se odreknemo svih teritorija - mozda cemo jos bolje zivjeti?

Kako skole mogu da budu bolje, ako vam istorija pocinje sa danasnjicom, jer u istoriju ne smijete dublje zalaziti, posto su sve prvobine srpske teritorije i drzave van danasnjih granica Srbije?

Znate djeco, mi smo gubitnici u dusi, ali zato imamo "bolje skolstvo".

Valjda Cvijanovic ovdje treba da koristi neki drugi termin: Lakse objasnjivo i prlagodljivo skolstvo, po ovu danasnju komunisticku i EU elitu, a ne obrazovanije "klince", jer bez postenog i tradicionalnog srpskog OBRAZA, nema ni tog boljeg "klinackog" OBRAZovanja.

Zato G. Cvijanovicu:

Kosmet je za Srbe predanje i zrtva, rod i porod, mit, sadasnjost i buducnost, dio drzave i teritorija, srpski cvijet i srpska neprestana borba - sve do njegovog skorog povratka i preporoda.

I jos nesto, istorija pamti da su se Jevreji poslije 2000. godina vratili na svoje.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 05 avgust 2010 16:34
Vitomir
Da budemo iskreni i pošteni kad smo prodali i izdali onolike Srbe koji su živeli izvan Srbije, onako bezočno i sramno, a pre toga ih uvukli u rat, nije ni mnogo veliki grijeh što smo prepustili Kosovo Šiptarima.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 05 avgust 2010 17:00
Nebojša Malić
Čitao sam ja Cvijanovića i pre par godina, i pre deset. I šta ako je tada pisao drugačije? Došao čovek tobe, što bi se reklo u mom zavičaju.

Je li maltene svaka reč u ovom tekstu istinita? Jeste. To treba da vam bude bitno, ništa drugo.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 05 avgust 2010 18:09
@Petrushin
Nemac je Nemac.
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 05 avgust 2010 18:51
Dragan
Tekst je dobar i na jedan novi način prikazuje šta nama, koji volimo Srbiju, znači Kosovo.Daje nadu, da će bar naša deca imati znanja i umeća (ako ih odgajimo u duhu Kosovskog mita)da vrate Kosovo pod okrilje majčice SRBIJE!
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 05 avgust 2010 20:26
ne shvatam
Shvatio bih ja da nas Ameri i najveći deo Evrope neće zato što smo mali, nerazvijeni i neuređeni, što su nam kultura, higijena, obrazovanje, sudstvo,politički sistem, mediji, urbanizam, arhitektua i još mnogo toga na niskom nivou ...
Ali ... zar Kosmet nije na još nižem u SVEMU tome, zar tamo, baš u šiptarskoj zajednici, nije sve još mnogo gore?
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 05 avgust 2010 21:54
Milan
Tekst je odličan, a ako je autor nekada drugačije mislio i to mišljenje promenio za ovo izloženo u tekstu, onda je to dobro i poželjno, a nikako za kritiku!

Kada upoređujem sve tekstove koji su u zadnje vreme napisani na tu istu temu, nameće se zaključak da je Cvijanović uspeo da sažme sve ono što je bitno i važno, na jedan tako upečatljiv način, da se njegov tekst zaista može proglasiti manifestom srpskog naroda o Kosovu danas.

Od istog autora sam pročitao tekst "KAKVA JE RAZLIKA IZMEĐU KLINACA KOJI SU TUKLI PANČIĆA I POKRETA OTPORA" i još jednom se oduševio jer, malo je danas autora u Srbiji koji su spremni da istini tako otvoreno pogledaju u oči i saopšte je javnosti, uprkos "politički korektnim smernicama", kojim drugosrbijanci zastrašuju i ućutkuju srpske novinare.

Osim što su istiniti do bola, Cvijanovićevi tekstovi su veoma hrabri i to treba ceniti!
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 05 avgust 2010 22:11
Miroslav
Svaka cast autoru, neka zna da nije usamljen u takvom razmisljanju.
Preporuke:
0
0
26 petak, 06 avgust 2010 01:08
Ignjatije
Svaka čast!
Preporuke:
0
0
27 petak, 06 avgust 2010 01:59
gorštak
Ja se slažem sa prigovorima nekolicine komentatora koji podsećaju na Cvijanovićeva ranija pisanija i angažmane. Ne gubeći sve ovo iz vida, ja ću ipak priznati da je od svih njegovih tačaka najizuzetnija ova:

Otuda je Kosovo Ideja, a ne teritorija. Otuda, Kosovo nije cilj, ono je sama Borba. Ako se danas borimo za Kosovo, možda ga za 10 godina još nećemo imati, ali ćemo imati elitu koja će znati da razlikuje nacionalnu politiku od nacionalne prevare; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga za 20 godina nećemo imati, ali ćemo imati bolju privredu, bolje škole i generaciju obrazovanih klinaca; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga ni za 30 godina nećemo imati, ali ćemo imati intelektualce i političare vrednije od 20 srebrnjaka; ako se danas borimo za Kosovo, možda ga nikada nećemo imati, ali ćemo imati Srbiju sagrađenu na toj ideji, i tako ćemo iz Ideje Kosova dobiti više nego ovi što nam ga otimaju iz njegove zemlje. Samo mi smo odgovorni za naše Ideje, i samo zato naši neprijatelji više para troše boreći se protiv naših ideja nego protiv naših teritorija.


Dakle, zaista odlično rečeno. Nema boljeg odgovora na, recimo, tekstove Ane Radmilović, kao i na cinične prigovore takozvanih ''realista'' koji borbu za Kosovo smatraju nečim navodno ''besmislenim''.
Preporuke:
0
0
28 petak, 06 avgust 2010 11:37
toreador
Odličan tekst. Bravo!

Uz uvažavanje ranijeg rada...
Preporuke:
0
0
29 petak, 06 avgust 2010 14:14
Miroslav Đukić
Sjajno!

Istina se može reći i drugačije, ali ovako data, u 12 kratkih teza, neporeciva je.
Preporuke:
0
0
30 petak, 06 avgust 2010 16:01
M.I.T.
Dobro je da je dalekovidi Cvijanović uneo i buduće perspektive. Pominjao je i 10 i 20 godina daleku budućnost. Bar neko da misli o tome. Politika bi i trebalo da to ima u vidu. Međutim, meni kao starijem čoveku (oslabelog vida) promače da je Cvijanović uzeo u obzir jednu, možda i beznačajnost - koliko će Srba za 20 godina biti manje, a koliko će Albanaca biti više? S kojim će to resursima Srbi u nestajanju u budućnosti vratiti Kosovo i Metohiju, od Albanaca u bujanju. Da ih pokrstimo, prevedemo u pravoslavlje, učinimo Srbima? Moguće. Samo, dragi vrcavi Cvijanoviću, da nam ne zapale logorske vatre podno Kruševca, Niša, Užica... da nam ne dođu, za tih Vaših 20-30 godina, u avliju i poruče da hoće svoju nezavisnost baš odatle pa nadalje.
Preporuke:
0
0
31 subota, 07 avgust 2010 20:53
Dušan Danilović
Odličan tekst. Da se pola energije uložene na denacifikaciju Srbalja uloži u asimilaciju Šiptara, mislim da nikakvih problema ne bi bilo. Samo što to znači da ih prihvatimo kao sebi ravne, što gotovo niko ni u prvoj ni u drgoj Srbiji nije spreman da učini.
Preporuke:
0
0
32 petak, 13 avgust 2010 11:54
thinking maize@ autoru, "Pavlu Stojanoviću", "Petrushinu", "M.I.T.-u"
G-dine autore, za Vaše redove: "I ne zaboravite najvažnije: ovo je priča duža od naših života, ali u njoj će sve biti zapamćeno, i ko je bio tamo, i ko je bio ovamo, posebno ko je bio tamo, a lagao da je ovamo", SVAKA VAM ČAST! No neki od gorepomenutih izrekoše sumnje, glede Vašeg stava o "marionetama"/ marionetama, pomenuše "zdrav razum (i um!)" istih, i "daleku budućnost" za "jedno 10-20 godina". No, pošto me je bivša žena/majka mog deteta PODUČILA VEŠTINI OBRAĆANjA PAŽNjE NA SITNICE (koje život znače!), voleo bih da, kako Vi, tako i gorepomenuta sumnjala uzmete u obzir sledeće "sitnice", koje život znače! Dobri krimi i psihološki (što je često jedno te isto!) romani mnogo puta govore o "ženi, koja stoji iza svega", znači o intimi, koja određuje živote mnogih od nas, čak i u važnim poslovima, kao što je Kosovo trenutno (a kad nije bilo!) za srpski narod. Bilo bi lepo da vidimo kakva je individualna psihologija onih koji nas sada (ili nekada) predstavljaju i onih koji su sada (ili nekada!) naši prijatelji i/ili neprijatelji! Uzmimo kao primer neprijatelja/"neprijatelja" g-đu Madlen Olbrajt, da ne bi pominjali tugaljive primere naše bivše i sadašnje "elite"! Elem ista je, kao kći atašea za štampu i potonjeg ambasadora Čehoslovačke u Jugoslaviji, bila tokom drugog svetskog rata skrivana u Srbiji, iako je bila jevrejskog porekla! Naši stari bi rekli: "Rani kuče, da te ujede!", a o "karakteru" koji stoji iza takvog ponašanja da ne govorimo! To za početak, a za dalje šta dopusti c....., ups, moderator! Što se tiče "daleke budućnosti, za 10, 20, 30 godina", samo pomislite KOLIKO ĆE NAŠA DECA, PA I UNUCI IMATI GODINA TADA I KAKAV ĆEMO IM SVET OSTAVITI!? Znam da sam proleće 1999 sa mojom, tada 6-mesečnom ćerkom delom proveo u podrumu, ZBOG ISTOG KOSOVA! I kako da toj istoj kćeri kažem DA JE BILO ZA NjENO DOBRO DA BUDE U PODRUMU, ZBOG TOG ISTOG KOSOVA?! Kako da joj objasnim u toj "dalekoj budućnosti", kada bude odrasla, te "sitnice"?! Kako da je (s)lažem?!
Preporuke:
0
0
33 subota, 14 avgust 2010 12:22
Stanimir Trifunović, ranije, PETI ELEMENT
Cvijanović napreduje u konačnom razumevanju Koštuničinog odnosa prema Kosmetskom problemu.
Neka tako i nastavi, možda će sa estetskih, jezičko-floskularnih matrica uskoro preći i na teren pravnih pitanja koja tvore aktuelnu političku stvarnost kada je reč o našem Kosmetu.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner